عصر تکنولوژی

تکنولوژی های روز دنیا - اخبار تکنولوژی - همه چیز درباره عصر تکنولوژی و فناوری اطلاعات

عصر تکنولوژی

تکنولوژی های روز دنیا - اخبار تکنولوژی - همه چیز درباره عصر تکنولوژی و فناوری اطلاعات

عصر تکنولوژی

معرفی تکنولوژی های روز دنیا، اخبار تکنولوژی، معرفی سایت های پربار، معرفی مفاهیمِ کاربردی در دنیای فناوری اطلاعات و ...

آخرین نظرات
  • ۲۸ اسفند ۹۳، ۰۳:۰۲ - BehnameD
    Nice team
  • ۱
  • ۰

9 ویژگی جدید در اندروید 5.1، Lollipop

9 ویژگی جدید در اندروید 5.1، Lollipop

اندروید 5.1 به تازگی برای دستگاه های نکسوس گوگل در دسترس می باشد. با رفتن به بخش درباره گوشی (About Phone)، و سپس قسمت به روز رسانی سیستم (System Update) می توانید ببینید که این آپدیت برای شما نیز در دسترس هست یا خیر. ویژگی هایی که اشاره خواهند شد، از ویژگی های جدیدِ نسخه 5.1 اندروید (Lollipop) می باشند.


   1. حفاظت دستگاه (Device Protection)

device protection

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که در هر دستگاهی موجود نیست. یک ویژگیِ جدیدِ محافظت از دستگاه این نسخه، ویژگی ضد سرقت (anti-theft) آن می باشد که در نکسوس های 6 و 9 که سیستم عاملشان اندروید ورژن 5.1 بوده، قابل دسترس است، لازم به ذکر است که یعنی این ویژگی در نکسوس های 4، 5، 7 و 10 موجود نمی باشد.

با این سیستم حفاظتی جدید اگر یک دستگاه مفقود و یا دزدیده شود تا وقتی که وارد حساب کاربری گوگل خود نشده باشید این دستگاه قفل باقی می ماند، حتی اگر دستگاه را با تنظیمات مجدد کارخانه (reset factory) راه اندازی نمایید. این ویژگی وقتی فعال می شود که یک قفل امنیتی (مانند یک رمز و یا یک الگو) را روی گوشی خود وارد کرده و حداقل به یک حساب گوگل خود وارد شوید.

 


   2. Wi-Fi باهوشتر (Smarter Wi-Fi)

Wi-Fi باهوش تر

دستگاه در حال حاضر قادر است که اتصال های Wi-Fi را که محدود (limited) بوده و یا به اینترنت دسترسی نداشته اند را به خاطر سپرده و در آینده به طور خودکار به آن ها متصل نشود. این می تواند زمانی که شما از شبکه بدون سیم (Wireless) در هتل ها و رستوران هایی که سرعتِ کمی دارند، در حال استفاده اید، مفید باشد.

 


   

   3. بهبود حالت اولویت (Improved Priority Mode)

بهبود حالت اولویت

حالت اولویت، که برای اولین بار در اندروید نسخه 5.0 معرفی شده بود و برای ساکت کردنِ آلارم های انتخابی استفاده می شد، بهبود یافته است. علاوه بر اینکه می توانید این ویژگی را به طور بینهایت و تا مدت زمان معینی فعال کنید، حالت اولویت تا آلارمِ بعدی شما نیز تنظیم گردد. این باعث می شود که تنظیم آن قبل اینکه  شب به رخت خواب بروید و یا قبل از چرتِ بعدیتان، راحت تر گردد.

 


   4. تغییر صدا (Changing the Volume)

تغییر صدا

هنگامی که روی دستگاه های اندروید آهنگی در حال پخش می باشد، فشار دادن دکمه صدا باعث می شود که صدای آهنگِ در حال پخش کم و یا زیاد شود. برای تغییر صدای اطلاعیه ها (notifications) شما مجبورید به تنظیمات و بخشِ صدا و اطلاعیه ها (Sound and notifications option) مراجعه کنید. در اندروید 5.1، تَپ کردنِ دکمه صدا یک آیکونِ زنگِ جدیدی نشان خواهد داد که به سادگی و با تپ کردنِ آن می توانید صدای زنگ تماس و اطلاعیه ها را تغییر دهید.

 


   5. یک راه ساده تر برای اتصال به Wi-Fi و بلوتوث                                                                        (An easier way to connect to Wi-Fi and Bluetooth)

یک راه ساده تر برای اتصال به Wi-Fi و بلوتوث  

یک بهبود کوچک در منوی تنظیمات سریع می تواند زندگیتان را ساده تر نماید. در نسخه های قبلی اندروید با تپ کردن روی آیکون های Wi-Fi و بلوتوث این ویژگی خاموش و یا روشن می شد و تَپ روی نامشان باعث می شد که منوی تنظیمات بالا بیاید.

با این حال، در اندروید 5.1، یک فلش کوچک کنار Wi-Fi و بلوتوث اضافه شده است. با ضربه زدن روی این فلش کوچک یک صفحه ای در تنظیمات سریع باز خواهد شد که به شما اجازه می دهد به سادگی به یک شبکه Wi-Fi و یا دستگاه بلوتوث متصل شوید.



 


   6. راحت تر شدنِ تغییر صدای زنگ آلارم (Alarm volume is easier to change)

راحت تر شدنِ تغییر صدای زنگ آلارم

برای تغییر صدای آلارم در نسخه های قبلی اندروید، نیاز بود که شما به تنظیمات و به بخش صدا و اطلاعیه ها رفته و نوار تغییر صدا را تغییر دهید. در حالی که این فرایند زیاد هم دشوار نبود، اما با این حال دو مرحله برای آن زیاد به نظر می رسید. گوگل نیز ظاهراً با این نظر موافق بود و در اندروید 5.1، این فرایند را بسیار ساده تر ساخت. تمامِ کاری که شما باید انجام دهید این است که به برنامه ساعت (Clock app) رفته و دکمه صدا را فشار دهید.

 


   7. اضافه شدن آیکون های جدید (New icons have been added)

اضافه شدن آیکون های جدید

با فشار دادن دکمه صدا روی صفحه اصلی (Home Screen) در یک دستگاهی که اندروید 5.1 را اجرا می کند، یک مجموعه جدید از آیکون های تنظیم صدا نمایش داده خواهد شد.

 

   


   8. مانند یک آیکون سیم کارت جدید (Like a new SIM card icon)

مانند یک آیکون سیم کارت جدید

یک آیکون جدید دیگر در نوار وضعیت به چشم می خورد. با حذف سیم کارت، این آیکون که نشان دهنده عدم وجود سیم کارت هست، به نمایش در خواهد آمد در حالی که در نسخه های قبلی اندروید نوارِ عدم وجود خدمات (No Service bar) به نمایش در می آمد.

 


   9. و پویانمایی های بیشتر (And more animations)

پویانمایی های بیشتر

همراه با آیکون های جدید، شما پویانمایی هایی را در سرتاسر این سیستم عامل پیدا خواهید کرد. آیکون های ردیف بالای برنامه ساعت وقتی روی آن ها تَپ می کنید حرکت خواهند کرد، درست مانندِ آیکون های منوی تنظیمات سریع.

.

.

منبع: عصر تکنولوژی، Techera

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی