عصر تکنولوژی

تکنولوژی های روز دنیا - اخبار تکنولوژی - همه چیز درباره عصر تکنولوژی و فناوری اطلاعات

عصر تکنولوژی

تکنولوژی های روز دنیا - اخبار تکنولوژی - همه چیز درباره عصر تکنولوژی و فناوری اطلاعات

عصر تکنولوژی

معرفی تکنولوژی های روز دنیا، اخبار تکنولوژی، معرفی سایت های پربار، معرفی مفاهیمِ کاربردی در دنیای فناوری اطلاعات و ...

آخرین نظرات
  • ۲۸ اسفند ۹۳، ۰۳:۰۲ - BehnameD
    Nice team
  • ۱
  • ۰

تصاویر پانوراما برای تبلت شما

تصاویر پانوراما برای تبلت شما

شاید شما هم سریال ها و فیلم های تخیلی مانند Star Trek را بشناسید که در اتاق بدل سازی (Holodeck) سفینه ها امکان ساخت دنیا های مجازی وجود دارد و مسافران سفینه امکان حرکت بین این دنیا ها را دارند. با تصویربرداری 360 درجه ای پانوراما می توان در دنیای واقعی اثر مشابه آن را ایجاد کرد. محققان امکان این نوع تصویربرداری را برای تبلت ها آورده اند، همراه با فیلمبرداری و ویرایش شخصی.

فیلم های پانوراما بیننده را در مرکز رویداد قرار می دهد. یکی از محققان بخش آی تی موسسه فرانهوفر، موسسه هاینریشهرتز HHI در برلین به نام کریستین وایسیگ توضیح می دهد که حتی در تصویربرداری های 180 درجه پانوراما انسان خود را جزئی از رویداد حس می کند. در حالی که این فناوری از چندین سال قبل استفاده می شد، هنگامی که اولین سینمای پانورامای IMAX شهر مونیخ در سال 2010 بسته شد و فناوری سه بعدی، برای انتقال این حس به بیننده که در مرکز رویداد قرار دارد، جای آن را گرفت، به نظر می رسید که فناوری پانوراما از نقطه اوج خود گذشته است. قضاوت ساده در مورد فناوری مذکور این بود که بسیار گران است و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست. به خاطر تحقیقات وایسیگ و تیمش تصویرهای پانوراما می توانند به زودی جایی دیده شوند که کمتر فکر آن را می کنیم به طور مثال روی صفحه تلویزیون های هوشمند، تلفن های هوشمند و تبلت ها. "Ultra-HD-Zoom" نمونه اولیه ای است که به کاربر امکان این را می دهد که قطعاتی از تصاویر پانوراما با رزولوشن بالا را انتخاب کند و بین تصاویر حرکت کند. محققان این اپلیکیشن را برای تبلت ها در نمایشگاه کامپیوتر CeBIT از 16 تا 20 مارس در شهر هانوفر آلمان معرفی کردند.

ویدئو پانوراما از تصویرهای چندین دوربین فیلمبرداری با رزولوشن بالا تشکیل می شود. این فناوری این قابلیت را دارد که در زمان واقعی تصویرهای 360 درجه پانوراما بیندازد که باعث جذابیت استفاده از این فناوری برای اولین بار در برنامه های زنده شد. با استفاده از سیستم OmniCam محققان توانستند در فینال جام جهانی برزیل بین تیم های آلمان با آرژانتین و کنسرت فیلارمونیک برلین به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تخریب دیوار برلین فیلم هایی بگیرند که تصاویر آن رزولوشنی با 2000 × 10000 پیکسل داشتند. وایسیگ در پایان توضیح می دهد، متاسفانه ما هیچکدام در خانه سینمای پانوراما نداریم و دستگاه های همراه و موجود در منزل نمی توانند این حجم از داده ها را پردازش کنند.

.

.

منبع: عصر تکنولوژی، Techera

نظرات (۲)

خیلی ممنون. خیلی جالب و جذاب بود.
پاسخ:
خواهش می کنم ارژنگ جان، 
باز هم ما رو دنبال کن، 
انشاءالله به زودی سایتمون هم بالا میاد و با قدرت بیشتری ادامه می دیم...
آرزو دارم سالی که پیش رو دارین........
آغاز روزایی باشد که آرزو دارین ........
لحظه هاتون زعفرونی ، نیلوفرگونه و قشنگ
پاسخ:
ممنون، ان شاءالله برای شما هم همین طور باشه دوست عزیز :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی