عصر تکنولوژی

تکنولوژی های روز دنیا - اخبار تکنولوژی - همه چیز درباره عصر تکنولوژی و فناوری اطلاعات

عصر تکنولوژی

تکنولوژی های روز دنیا - اخبار تکنولوژی - همه چیز درباره عصر تکنولوژی و فناوری اطلاعات

عصر تکنولوژی

معرفی تکنولوژی های روز دنیا، اخبار تکنولوژی، معرفی سایت های پربار، معرفی مفاهیمِ کاربردی در دنیای فناوری اطلاعات و ...

آخرین نظرات
  • ۲۸ اسفند ۹۳، ۰۳:۰۲ - BehnameD
    Nice team
  • ۱
  • ۰

ادوبی برای مرورگر مایکروسافت ویژگی جدیدی ساخته است

ادوبی برای مرورگر مایکروسافت ویژگی جدیدی ساخته است

مشارکت ایده های تکنولوژیکالیِ پیشرفته ی ادوبی با پروژه اسپارتان (Project Spartan) مایکروسافت فضای رقابتی بیشتری ایجاد کرده است. برای بیشترِ ما، این انتظار می رود که صفحات وب گرافیکی تری را شاهد باشیم.

شرکت ادوبی سیستم، ویژگی های جدیدی را در نسل بعدی مرورگرهای مایکروسافت ارایه داده است.

4 تا از 5 مرورگرمعروف و پرکاربرد (Google Chrome، Mozilla Firefox، Safari اپل، Opera) بر مبنای پروژه های open source  یا متن باز هستند و هر کسی می تواند در این پروژه ها مشارکت داشته باشد. این امر زمانی که یک تیم می خواهد ویژگیِ جدیدی را اضافه کند، بسیار مفید خواهد بود. اگرچه نوشتن کدهای ضروری برای متقاعد کردنِ کمپانی های سازنده مرورگر برای اضافه کردن این ویژگی، قدم اول خواهد بود، اما اینترنت اکسپلورر مایکروسافت و برادر زاده اش که با اسم رمز پروژه اسپارتان که در ویندوز 10 قرار خواهد گرفت، به شدت در زمره پروژه های نرم افزاری محافظت شده خصوصی به شمار می روند.

بر اساس یک پستِ وبلاگی که توسط مدیر برنامه پروژه اسپارتانِ مایکروسافت، Bogdan Brinza در روز دوشنبه نوشته شده بود، یک همکاری با ادوبی راه را برای تغییرات مشابه توسط دیگران کمی باز و هموار می گرداند.

Brinza گفت: "ما بر آن شده ایم که ایجاد تغییرات داخلی اجازه دهد تا دیگر نهاد های بزرگ موجود وب در بهبود پلتفرم ما همکاری داشته باشند، همان طور که به تیمِ ما اجازه عقب گرد به همان وبِ قدیم را می دهند". شرکت ادوبی پلتفرم وب را در دیگر مرورگرها بهبود بخشید اما نتوانست بهبودهای مشابه را در پلتفرم مایکروسافت ایجاد کند. این موضوع حدود چند ماه پیش در زمانی که مایکروسافت زمینه همکاری شرکت ادوبی را در پروژه اسپارتان فراهم کرد، تغییر نمود.

این همکاری به احتمال زیاد و به دو دلیل، زمینه ی یک وب بهتر برای همه را فراهم خواهد نمود: اول اینکه میلیون ها نفر از کاربران مایکروسافت به ویژگی های جدید دسترسی پیدا میکنند، به ویژه کارهای ادوبی در جهتِ چاپ و نشر وب سایت هایی که از نظر گرافیکی، همانندِ مجله هستند و دوم، از آنجایی که توسعه دهندگان به طور گسترده تری در مرور گرها پشتیبانی می شوند، می توانند این ویژگی ها را زودتر در اختیار داشته باشند.

و این باید باعث شود تا وب یک رقیب بهتر نسبت به نرم افزارهای native که تنها برای سیستم عامل های خاص مثل ویندوز، iOS و اندروید نوشته می شوند، باشد.

تغییرات خاص ادوبی در تکنولوژی مرورگرهای مایکروسافت تا بدین جا شامل قالب بندی و تکنولوژی های گرافیکی که CSS نام دارد، می شود. در آغاز شروع پروژه ی اسپارتان قادر خواهد بود تا ترکیب و تداخل گرافیک را از طریق روش های سطح بالاتر و پیچیده تر بیشتری انجام دهد، اما مایکروسافت به این موضوع اذعان دارد که تغییرات بیشتری در راه است.

پروژه ی اسپارتان مرور گر آینده ی مایکروسافت خواهد بود. این پروژه پیشرفت های عمده ای نسبت به اینترنت اکسپلور 9، 10 و 11 که در حال حاضر در حال استفاده است، دارد. اما با پروژه اسپارتان، مایکروسافت بسیاری از تکنولوژی هایی که از روزهای آغازین وب استفاده می شده را نادیده گرفته است. در نتیجه پایه های این مرورگر باعث می شود تا مایکروسافت راه آسان تری را در پشتیبانی استانداردهای جدید وب داشته باشد. اینترنت اکسپلورر نیز همچنان برای کسانی که میخواهند با روش های قدیمی کار کنند ادامه دارد اما اسپارتان خواهد بود که حامل جاه طلبی های مایکروسافت در بازار مرورگرِ به شدت رقابتیِ امروز است.

اما نکته ای که در همکاری و معامله ی ادوبی و مایکروسافت وجود دارد این است که: ادوبی باید زمان بیشتری را برای حرکت فراتر از برنامه نویسی فلشی (flash) که برای چندین سال ویژگی های تجملی ای مانندِ انیمیشن ها و ویدیوها را به مرورگرها آورده است، صرف کند. پلاگینِ فلش پلیر برای مرورگرهایiOS  و اندروید وجود ندارد و این امر، مشکلاتِ امنیت و قابلیت اطمینان را برای مرور گر ها مطرح کرده، و ادوبی نیز در جهتِ به انحصار درآوردنِ استانداردهای وب در حال حرکت است..

تواناییِ دستیابی بهتر به مرورگر های مایکروسافت، به شرکت در جهتِ باقی ماندن در دنیایی بدون فلش کمک خواهد کرد.

.

.

منبع: عصر تکنولوژی، Techera

نظرات (۱)

سلام سایت شاداب و سرحالی داری

خوشحال میشم به سایت من مراجعه کنی و باهم تبادل لینک داشته باشیم

در صورت موافق بودن به سایت ما مراجعه کنید و برای تبادل لینک اعلام آمادگی کنید

www.dam-dash.blog.ir
پاسخ:
سلام، ممنون، از لطف شماست، باز هم به ما سر بزنید و با نظراتتون ما رو دلگرم کنید

حتماً به سایت شما نیز سر خواهیم زد :)

متاسفانه باید عرض کنم که بدلیل برخی سیاست ها از تبادل لینک معذوریم اما باز هم در رابطه با این موضوع با شما در تماس خواهیم بود

ممنون از نظرت یاسر جان، موفق باشی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی