عصر تکنولوژی

تکنولوژی های روز دنیا - اخبار تکنولوژی - همه چیز درباره عصر تکنولوژی و فناوری اطلاعات

عصر تکنولوژی

تکنولوژی های روز دنیا - اخبار تکنولوژی - همه چیز درباره عصر تکنولوژی و فناوری اطلاعات

عصر تکنولوژی

معرفی تکنولوژی های روز دنیا، اخبار تکنولوژی، معرفی سایت های پربار، معرفی مفاهیمِ کاربردی در دنیای فناوری اطلاعات و ...

آخرین نظرات
  • ۲۸ اسفند ۹۳، ۰۳:۰۲ - BehnameD
    Nice team

۵۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۱
  • ۰

سایت اصلی عصر تکنولوژی، تکراتو به نشانی https://techrato.com شروع به کار کرد، می توانید اخبار و معرفی تکنولوژی های روز دنیا را از آن جا مطالعه بفرمایید.

با تشکر،

تکراتو

  • Techera
  • ۱
  • ۰

گوگل می خواهد گجت های پوشیدنی اندرویدی را با آیفون سازگار کند

گوگل می خواهد گجت های پوشیدنی اندرویدی را با آیفون سازگار کند

.

گوگل در حال آماده سازی برای ساختِ نرم افزار اندورید وِر (Android Wear software) خودش است که به گجت های پوشیدنی مثل ساعت های هوشمنداین قدرت را می دهد که با آیفونِ اپل کار کنند.

بر اساس گزارش فردی که با برنامه های گوگل آشناست، شرکت پشتیبانی از نرم افزار iOS اپل و وای فای را در نسخه بعدی اندروید وِر اضافه خواهد کرد که ممکن است تا چند هفته آینده عرضه شود. برنامه های گوگل اولین بار توسط The Verge اطلاع رسانی شده بود.

گوگل نظر دادن راجع به این موضوع را رد کرده است.

این حرکت می تواند به کاملا مشتری های بالقوه گوگل را گسترش دهد زیرا که این به آیفون اجازه خواهد داد که با ساعت های هوشمندی که از اندروید وِر استفاده می کنند، کار کند. اپل فقط در سه ماهه اول امسال 66.5 میلیون آیفون به فروش رسانده است. ساعت های هوشمند که بر پایه اندروید وِر گوگل کار می کنند، که در حال حاضر فقط با گوشی های هوشمند اندرویدی قادر به کار کردن می باشند، شروعِ کندی برای پاسخ گویی به نیازهای مشتریان بوده است.

  • ۱
  • ۰

تغییر اندازه استارت منو در ویندوز 10 RTM

نگران نباشید، تغییر اندازه استارت منو در ویندوز 10 RTM امکان پذیر خواهد بود

.

با نگاهی اولیه به نسخه‌هایی که تاکنون از ویندوز 10 منتشر شده، شرکت مایکروسافت به کاربرانش اجازه داده تا در سیستم عامل جدیدش، اندازه و ابعاد منوی استارت را به سادگی تغییر دهند، با این حال هنوز باگ داشته و ویژگی‌ تکمیل نشده‌ ای است. در نسخه های بعدی و از جمله آخرین نسخه قابل دسترس اعضای برنامه ویندوز اینسایدرِ مایکروسافت (Windows Insider) نمیتوان اندازه استارت منو را تغییر داد.

ما به آن دسته از کاربرانی که نگران حذف شدن این قابلیت توسط مایکروسافت هستند می گوییم که جای نگرانی نیست، در نسخه‌ای از این سیستم عامل که در تابستان سال جاری منتشر می‌شود، امکان تغییر اندازه منوی استارت وجود داشته باشد.

  • ۱
  • ۰

تبلت اندرویدی 11.6 اینچی ریمیکس با هدف تجربه‌ای همانند یک لپتاپ

 

تبلت اندرویدی 11.6 اینچی ریمیکس با هدف تجربه‌ای همانند یک لپتاپ

.

یک تلبت جدید اندرویدی به نام ریمیکس عرضه شده است که می خواهد احساسی همانند کار با لپ تاپ را ایجاد کند.این دستگاه شباهت بیشتری از نسخه‌ای اندرویدیMicrosoft Surface  به لپ تاپ  دارد اما ممکن است این تنها چیزی برای طرفداران آندروید باشد که بیشتر تجربه لپ تاپی می خواهند تا تجربه  کار با تبلت. ریمیکس دارای یک صفحه نمایش 11.6 اینچی است.

تبلت جدید ریمیکس از تمامی اپلیکیشن‌های موجود در Google Play پشتیبانی کرده و می‌تواند نرم‌افزارهای مختلف را نیز به صورت همزمان اجرا نماید. صفحه نمایش بزرگ و 11.6 اینچی این تبلت مجهز به تکنولوژی IPS با وضوح تصویر 1080×1920 می باشد. نسبت ابعاد صفحه نمایش 16:9 بوده و از قابلیت مالتی‌تاچ تا لمس 10 انگشت به صورت همزمان بهره می‌برد.

  • ۱
  • ۰

معرفی گوشی هوشمند LG G3 S

بسیار هوشمند، ساده و خوش دست


گوشی هوشمند با پردازنده 4 هسته ای و توان 1.2 گیگاهرتز، صفحه HD-IPS 5 اینچی و KNOCK CODE

فوکوس اتوماتیک لیزری

فوکوس اتوماتیک لیزری

.

دوربین 8 مگاپیکسلی LG G3 S با قابلیت بصری ثابت نگه داری تصویر (OIS) در نور روز هم با ایجاد عکس های خیره کننده بدون لرزش دوربین و تیرگی های مزاحم، خریدار را قانع می کند. البته به لطف فوکوس اتوماتیک لیزری، این دوربین حتی در تاریکی نیز، کاملا واضح تنظیم می شود و با عکس های کاملا شفاف خودنمایی می کند.

  • ۱
  • ۰

باندل Work & Play برای آمریکا باز خواهد گشت

مایکروسافت برای مدت زمان محدودی، باندلِ Work & Play را برای آمریکا باز می گرداند

.

قبلاٌ، در نوامبرِ سال پیش، مایکروسافت یک پیشنهاد جذاب به همه کسانی که از چندین و یا همه اشتراک سرویس های پایه استفاده می کنند، داد. اساساً اگر شما می خواهید که روی اکوسیستم مایکروسافت سرمایه گذاری کنید، شرکت یک راه حل برای شما دارد: آن اشتراک ها را یکجا ترکیب کرده و در این فرایند نیز مقداری پول ذخیره کنید.

این باندل به شما 145 دلار باز خواهد گرداند و شما نیز این سرویس ها را به مدت یک سال خواهید داشت:

  • Office 365 Home
  • Skype with Unlimited World + WiFi access
  • Xbox Live Gold
  • Xbox Music

اگر آن ها را به صورت جداگانه سفارش دهید، این سرویس ها برای شما 250 دلار بیشتر آب خواهد خورد، بنابراین، این باندل واقعاً به شما کمک می کند که قیمت خریدِ اکوسیستم مایکروسافت را سرشکن کنید.

به گفته مایکروسافت، این پیشنهاد محدود بوده و تا جایی که امکانات هست در دسترس می باشد، بنابراین اگر شما منتظر چیزی شبیه به این بودید، هم اکنون زمانش فرا رسیده است.

.

.

منبع: عصر تکنولوژی، Techera

  • Techera
  • ۱
  • ۰

وقتی یک سرفیس 3 را به خودش وصل کنید چه اتفاقی خواهد افتاد؟

وقتی یک سرفیس 3 را به خودش وصل کنید چه اتفاقی خواهد افتاد؟

.

سرفیس (Surface) 3 جدید مایکروسافت که قابلیت شارژ با پورت USB را دارد، ویژگی بسیار عالی ایست که به تبلت اضافه شده است که اتصال گرهای قدیمی مخصوصش را کنار گذاشته است. حال سوال اینجاست که چه اتفاقی خواهد افتاد اگر یک سرفیس 3 را بخواهیم با یک پورتِ USB 3 که از خودش خارج شده است شارژ کنیم؟

به امیدِ آنکه همه کارها را به منظورِ دستیابی به یک پایانِ خوب انجام داده باشم و همچنینِ با در نظر گرفتنِ به آتش کشیده شدنِ خانه ام، من این حلقه را درست کردم و نتایج نیز کمی متحیر کننده بود.

وقتی شما اتصال را برقرار می کنید، سرفیس 3 طوری رفتار می کند که گویی در حال شارژ شدن است. آیکون موجود در نوار وظیفه، به آیکون در حال شارژ تغییر کرده و دستگاه به پاور مود (Power Mode) تغییر حالت می دهد که گویی واقعاً در حال شارژ می باشد (روشنایی اش 100% می شود).

.

.

منبع: عصر تکنولوژی، Techera

  • Techera
  • ۱
  • ۰

پشتیبانی نکردن نسخه جدید اپل تی وی از ویدیوهای 4K

نسخه جدید اپل تی وی از ویدیوهای 4K پشتیبانی نخواهد کرد

.

مدت‌ زمان زیادی است که شایعات متعددی در مورد نسل بعدی اپل تی‌ وی به گوش می‌رسد و انتظارات در خصوص این محصول بسیار افزایش یافته است،. این محصول قابلیت‌هایی نظیر استریم سرویس‌های تلویزیونی را در کنار اجرای اپلیکیشن‌ها در اختیار کاربران قرار خواهد داد، اما پخش ویدئو‌های 4K توسط این محصول اپل مقدور نیست. براساس یک منبع خبری از BuzzFeed News، John Paczkowski (کسی که در گذشته نیز شایعاتِ اینچنینی در کارنامه اش به چشم می خورد) اداعه کرده است که اپل همچنان از رزولوشن فول اچ‌ دی (1080p) پشتیبانی خواهد کرد، چراکه این کمپانی معتقد است تکنولوژی 4K هنوز در ابتدای راه می باشد. هرچند بهره ‌گیری از تراشه‌ی A8 در این محصول  قابلیت پخش وضوح با کیفیت بسیار بالا (ultra-high resolution) را فراهم می کند ولی اپل معتقد است که بازار هنوز آماده‌ی پذیرایی از 4K نیست. سرویس‌های استریمی نظیر نتفلیکس و آمازون هنوز محتوای 4K چندان زیادی ندارند و استفاده از تلویزیون‌های 4K نیز توسط کاربران چندان رواج نیافته است. همچنین استریم ویدئوهای 4K خود نیازمند بهره‌ گیری از اینترنت با پهنای باند بیشتری است. هرچند آینده در اختیار ویدئوهای 4K است، اما دیدنِ اینکه اپل مقدار زیادی پول را روی سرویس هایی که شاید شما تا مدتی از آن استفاده نکنید، سخت خواهد بود.

.

.

منبع: عصر تکنولوژی، Techera

  • Techera
  • ۱
  • ۰

دو اپلیکیشن iOS برای مدیریت زمان

دو اپلیکیشن iOS که عملا زمانتان را مدیریت می کنند

.

اعتراف کنید که در مدیریت زمان بسیار مشکل دارید.حتی اگر یک تقویم برای قرار ملاقات بسازید، برنامه ها و مسائل توسط اتفاقات فرعی تحت تاثیر قرار می گیرد.ما دو اپلیکیشن به شما پیشنهاد می دهیم که ممکن است به شما کمک کند تا کمتر در موقعیت فراموشِ کردنِ قرارها و برنامه هایتان قرار بگیرید و زمانتان را، از زندگی روزمره گرفته تا گشت و گذار در تعطیلات، برای شما مدیریت کند.

Fetchnotes

ما انجامش دادیم، شما این برنامه ی جالب یادداشت برداری (note-taking) را با هدف حفظ زندگی در مسیر درست و سازماندهیِ آن دانلود کردید. مشکل اینجاست که بسیاری از این اپ ها شما را وادار می کنند که به چک کردنِ آن ها عادت کنید و اگر هم این کار را انجام ندهید، مسائل به حالت پیش فرض رفته و وظایفتان شروع به افزایش می کند.

Fetchnotes زمینه و موضوع را نیز به نوشته هایتان اضافه می کند و استفاده از آن نیز بسیار ساده می باشد. ممکن است نرم افزار های زیادی برای یادداشت برداری وجود داشته باشد ولی این برنامه ما را قادر به هشتک گذاری می کند. به وسیله این اپ شما میتوانید تگ های خود را ایجاد و کنترل کنید و سپس جهت کنترل متن، بهتر به آنها دسترسی داشته باشید. به طور مثال خرید ماهی سالمون از برنامه خرید خود را با هشتگ #مواد_غذایی تگ می کنید در این صورت به هنگام خرید فقط هشتگ مواد غذایی را چک می کنید.

  • ۱
  • ۰

نوکیا لومیا 930 طلایی

نوکیا لومیا 930، تزئین شده با رنگ طلایی و به سبک خاص خودش می آید

.

این گوشی رده بالا با ویندوز فون 8.1  ظاهر جدید مد روزش را تبدیل به یک برند می کند.

 این بهترین گوشی با سیستم عامل ویندوز است که هم اکنون با این رنگ طلایی ارائه می شود. نوکیا لومیا 930 آراسته شده در حال حاضر از طریق اپراتورهای منتخب در اروپا، آسیا، اقیانوسیه، خاورمیانه و آفریقا در دسترس است.

همانند مدل کاملا سفید و نقره ای، این نسخه یک رنگ طلایی را نمایان می کند که به این گوشی 5 اینچی، یک ظاهر لطیف و با ظرافتی می بخشد. برای کاور پشتی آن یک انتخاب سیاه یا سفید وجود دارد، اگرچه ما تنها قادر بودیم که مدل سفید و طلایی آن را به دست بیاوریم.

گذشته از ساخت چشم نواز آن، نوکیا لومیا 930 یک اسمارت فون ویندوز 8.1 است که به لطف صفحه واضح و دوربین سریع آن، خیلی مورد تحسین قرار گرفته است. قیمت گذاریِ آن، به اپراتور و کشور عرضه کننده بستگی دارد. شما می توانید در انگلستان و با یک سیم کارت رایگان، آن را مستقیما از شرکت نوکیا به قیمتِ 440 پوند تهیه کنید یا در استرالیا و آمریکا این گوشی را از فروشگاه های آنلاین در حدود 700 دلار استرالیا و 600 دلار آمریکا بخرید.

.

.

منبع: عصر تکنولوژی، Techera

  • Techera