عصر تکنولوژی

تکنولوژی های روز دنیا - اخبار تکنولوژی - همه چیز درباره عصر تکنولوژی و فناوری اطلاعات

عصر تکنولوژی

تکنولوژی های روز دنیا - اخبار تکنولوژی - همه چیز درباره عصر تکنولوژی و فناوری اطلاعات

عصر تکنولوژی

معرفی تکنولوژی های روز دنیا، اخبار تکنولوژی، معرفی سایت های پربار، معرفی مفاهیمِ کاربردی در دنیای فناوری اطلاعات و ...

آخرین نظرات
  • ۲۸ اسفند ۹۳، ۰۳:۰۲ - BehnameD
    Nice team

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۱
  • ۰

مک بوک پرو ۱۳ اینچ جدید در هفته های اخیر بسیاری از سر تیترهای اخبار را به تصرف خود در آورده است، اما علاوه بر آن اپلبرخی از مک بوک پروها و مک بوک ایرها را نیز آپدیت کرده است، البته به جز یکی.  در حالی که مک بوک پرو ۱۵ اینچی منتظر جدیدترین پردازنده Core i7 اینتل می باشد، مک بوک پرو ۱۳ اینچی رتینا چندین تغییر به خود دیده است که باعث به وجود آمدن یک ارتقای خاص شده است. یک ارتقا به جدیدترین پردازنده های Broadwell اینتل (Broadwell CPU)، در کنار ردگیر فورس تاچِ (force touch) حساس به فشار مشخص ترین آن ها هستند.

مک بوک پرو ۱۳ اینچ جدید در هفته های اخیر بسیاری از سر تیترهای اخبار را به تصرف خود در آورده است، اما علاوه بر آن اپلبرخی از مک بوک پروها و مک بوک ایرها را نیز آپدیت کرده است، البته به جز یکی.

در حالی که مک بوک پرو ۱۵ اینچی منتظر جدیدترین پردازنده Core i7 اینتل می باشد، مک بوک پرو ۱۳ اینچی رتینا چندین تغییر به خود دیده است که باعث به وجود آمدن یک ارتقای خاص شده است. یک ارتقا به جدیدترین پردازنده های Broadwell اینتل (Broadwell CPU)، در کنار ردگیر فورس تاچِ (force touch) حساس به فشار مشخص ترین آن ها هستند.

طراحی

در بیرون و بدنه کارشان طبق معمول بوده است. مک بوک پرو ۱۳ اینچ یک باز طراحی اساسی به خود ندیده است و شکل، ابعاد، وزن و پیکره بندی پورت هایش منطبق با مدل های قبلی است. بدین معنی که ۲ پورتِ Thunderbolt 2، ۱ پورت USB 3، یک درگاه هدفون، یک پورت MagSafe 2 در سمت چپ، و پورت USB 3 دوم، درگاه کارت SDXC و پورت HDMI 1.4، در مجموع ۴ پورت هم در سمت راست دستگاه قرار دارد.

رزولوشن صفحه نمایش ۱۶۰۰ * ۲۵۶۰ پیکسل است، اما شما در واقع و در حالت واقعی یک صفحه نمایش با رزولوشن ۸۰۰ * ۱۲۸۰ پیکسل دارید، و این امر، به دلیل تاثیر دو برابر شدن پیکسل ها است که از شارپنس صفحه نمایش های رتینا فراهم می گردد. برنامه هایی مانند SwitchResX به شما حتی اجازه دسترسی به رزولوشن بالاتری نسبت به OS X می دهد که می توان گفت تا ۲۱۰۰ * ۳۳۶۰ نیز این مقدار افزایش می یابد.

در این تنظیمات، متون به اندازه ای کوچک هستند که خوانا نمی باشند، اما انتخاب یکی از بین آن رزولوشن ها مثل ۱۲۰۰ * ۱۹۲۰ به شما این امکان را می دهد که بیشتر صفحات و سایر برنامه ها را برای صفحه نمایش، نسبت به رزولوشن های پیش فرض صفحه نمایش که در وضوح بسیار بالا قرار دارند، مناسب کنید.

البته حتی با وجود ۴ رزولوشن پیش فرض، هنوز جای خالیِ زیادی برای بیشتر برنامه های حرفه ای با تراکم پیکسلی بالا (screen-intensive) حس می شود، و همچنین بحث برانگیز OS X Yosemit در صفحه نمایش های رتینا خیلی بهتر از صفحه نمایش های با چگالی کمترش است.

این باعث خجالت است که اپل حتی ۱ یا ۲ میلی متر مک بوک پرو رتینا را کوچک تر و ظریف تر نکرده است. مک بوک پرو رتینا ۲۰۱۳، از نظر ارتفاع ۲۵ درصد کوچک تر از قبلی هایش بود و این امر یک تفاوت عظیم در قابلیت حمل و نقل و جذابیتِ کلی آن ماشین به حساب می آمد. مطمئناً اپل، مک بوک جدیدی که لپ تاپ های کوچک، سبک و جان سختی هستند تا به حال بیرون داده است، اما بعضی از ما که نیازمند باتری، پورت ها و سایر جوانب هستیم، ممکن است که هنوز هم مدل های کوچکتر را تحسین نماییم.

فشار را احساس کنید

تنها تغییر خارجی در مک بوک پرو ۱۳ اینچ، چیزی است که شما نمی توانید آن را ببینید: روش کار کردنِ ترک پد (Trackpad). مک بوک پرو جدید دارای یک ترک پد فورس تاچ غیر مکانیکی می باشد که بازخوردی لمسی فراهم کرده و می تواند سطح های متفاوت فشار را تشخیص دهد. به طور مثال، شما ممکن است صفحه را به منظور جلو بردن ویدیو فشار دهید و با فشار محکم تر نیز سرعت این فرایند (جلو بردن ویدیو) را بیشتر کنید.

برای اکنون، بازخورد لمسی به سادگی حس کلیک یک ترک پد مکانیکی را ایجاد خواهد کرد (کاری که این ترک پد به طور کامل انجام می دهد این است که شما واقعا حس می کنید که یک دکمه واقعی را فشار می دهید)، اما در طول زمان، اپل به نظر استفاده های دیگری برای تکنولوژی حساس به فشار پیدا کرده است. شما می توانید حساسیت ترک پد و قدرت بازخوردش را در System Prefrences تنظیم کنید، و در حالی که شما در آن قسمت قرار دارید شاید بخواهید که قابلیت لمس همزمان ۳ انگشت، که هم اکنون به صورت پیش فرض غیر فعال شده است را فعال کنید.

جالب توجه است که اپل تا بدین جا کیبوردهای جدید مک بوکش را به مدل های پرو وارد نکرده است، بنابراین شما کلیدهای chiclet آشنایی، با یک مکانیزم scissor در پشت آن دریافت خواهید کرد. برای انگشتان ما آن ها به اندازه کیبوردهای غیر chiclet ای که در مدل های اولیه مک بوک پرو که از اینتل استفاده می کردند، راحت نیست، اما فقط شاید برای ما یک نوستالژی باشد. با این وجود، اگر شما زیاد تایپ می کنید، مک بوک ایر کمی برای شما راحت تر می باشد.

.

منبع: عصر تکنولوژی، Techera

  • Techera
  • ۱
  • ۰

ارزش اسپوتیفای (Spotify) در آخرین معامله با قیمت ۸.۴ میلیارد دلار بسته شد

ارزش اسپوتیفای (Spotify) در آخرین معامله با قیمت ۸.۴ میلیارد دلار بسته شد

.

این سرویس خصوصی استریم آهنگ گفت که در حال گمانی زنی با Goldman Sachs و سایرین به منظور افزایش ۴۰۰ میلیون دلاری در یک دوره افزایش سرمایه است.
ارزش اسپوتیفای نمودارها را به سرعت درنوردید.
بر اساس یک گزارش اخیر از منبعی نامعلوم, این سرویس استریم آهنگ برای دستگاه های موبایل و کامپیوترها, در شرف افزایش ارزش ۴۰۰ میلیون دلاری است, رقمی که می تواند اسپوتیفای خصوصی را به ارزش تقریبی ۸ میلیارد دلار برساند.
شرکت مدیریت سرمایه Goldman Sachs و حامیان مالی تحت حمایت ایالت ابوظبی, به قول معروف سرمایه گزاران اسپوتیفای هستند. آن ها احتمالا توسط شرکت های سرمایه گذاری مشابه دیگری به حمایت مالی از اسپوتیفای ملحق شده اند. این دوره افزایش سرمایه می تواند در هفته آینده تثبیت گردد.
اسپوتیفای درباره این موضوع نظری نداده است.
این هجوم بودجه می تواند اسپوتیفای را در لیستِ استارت آپ های میلیارد دلاری در حوزه تکنولوژی بالا بیاورد، که همچنین این لیست شامل دراپ باکس (Dropbox) به ارزش ۱۰ میلیارد دلار، AirBNB به ارزش ۲۰ میلیارد دلار، اسنپ چت (Snapchat) به ارزش ۱۵ میلیارد دلار، و هر دو شرکت اوبر (Uber) و سازنده تلفن همراه چینی، شیائومی (Xiaomi)، در محدوده قیمتی ۴۰ میلیارد دلار می باشد.
اسپوتیفای در سال ۲۰۰۸ شروع به کار کرد و هم اکنون ۶۰ میلیون کاربر فعال در سرتاسر دنیا داشته که ۱۵ میلیون آن ها اشتراک اسپوتیفای دارند.
اگرچه نسبت به سایر رقابا مثل پاندورا، موفقیت های مالی بیشتری داشته است، اگر سرویس استریمیِ Jay-Z (خواننده معروف رپ آمریکایی)، تیدال (Tidal)، که وعده کیفیت صوتی بدون اتلاف (lossless) را داده است بتواند طرفداران زیادی را اغوا کند، اسپوتیفای می تواند تحت فشار نیز قرار بگیرد. مدونا، گروه راک Coldplay، ریحانا، کین وست، بیانسه و تیلور سویفت، همگی از حامیان تیدال هستند.
.

.
منبع: عصر تکنولوژی، Techera

  • Techera