عصر تکنولوژی

تکنولوژی های روز دنیا - اخبار تکنولوژی - همه چیز درباره عصر تکنولوژی و فناوری اطلاعات

عصر تکنولوژی

تکنولوژی های روز دنیا - اخبار تکنولوژی - همه چیز درباره عصر تکنولوژی و فناوری اطلاعات

عصر تکنولوژی

معرفی تکنولوژی های روز دنیا، اخبار تکنولوژی، معرفی سایت های پربار، معرفی مفاهیمِ کاربردی در دنیای فناوری اطلاعات و ...

آخرین نظرات
  • ۲۸ اسفند ۹۳، ۰۳:۰۲ - BehnameD
    Nice team
  • ۱
  • ۰

گوگل با شرکت جانسون و جانسون در حال ساخت رباتِ کمک جراحی هستند

گوگل با شرکت جانسون و جانسون در حال ساخت رباتِ کمک جراحی هستند

گوگل و شرکت جانسون و جانسون (J&J) اعلام کردند که تصمیم دارند تیمی برای توسعه یک رباتِ پیشرفته برای کمک به عمل جراحی تشکیل دهند. تلاشِ تیم قابلیت ها، مالکیت معنوی و متخصصین را از هر دو شرکت درگیر کرده و شرکت Ethicon که سازنده دستگاه های پزشکی بوده و تابعه شرکت جانسون و جانسون می باشد را نیز درگیر خواهد کرد.

طرز بیانشان در این اعلامیه همکاری نشان می دهد که حداقل در این موقع از همکاریشان، دو شرکت درنظر دارند که علم رباتیک را به عنوان مکمل و نه به عنوان یک جایگزین برای جراحان به کار برند. شاید بتوان گفت که متن زیر تمایل به همکاریشان را بهتر نشان می دهد:

جراحی های انجام شده با کمک رباتیک، نوعی از جراحی های کم خطر است که از تکنولوژی استفاده کرده تا به جراح، کنترل، دسترسی و دقت بیشتری را در حین عمل جراحی داده و این در حالی است که به بیمار از لحاظ آسیبِ کمترِ روحی و فیزیکی سودمند بوده و به عملیات ریکاوریِ بعد از عمل نیز سرعت می بخشد. دو شرکت در تلاش برای توسعه ابزارها و توانایی های رباتیک جدید برای کمک به جراحان و متخصصان اتاق عمل بوده تا بهترین کلاس در تکنولوژی دستگاه های پزشکی را با سیستم های رباتیک پیشرو، تصویر برداری و تجزیه و تحلیل داده ها ادغام کنند.

جراحی با کمک ربات به طور کلی شامل یک جراح می شود که این ادوات را از طریق کامپیوتر یا یک کنترل از راه دور، هدایت می نماید. این امر کنترل و دقت جزئی تری را نسبت به حالت عادی، به جراح با آن دستِ بدترکیب و گوشتی اش، حال هر چقدر هم که توانایی و مهارت داشته باشد، می دهد. در نتیجه می تواند روش بسیار کم خطرتری باشد (به این معنی که زمان بازیابی سریعتر خواهد شد).

بسترِ شرح داده شده برای این همکاریِ بخصوص، به احتمال زیاد برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های مرتبط با روش و با هدفِ بهبود درمان و شیوه های عمل جراحی در طول زمان مورد استفاده قرار می گیرد. عینک گوگل (Google Glass) نیز در برخی از مراحلِ عمل جراحی به کمک ربات استفاده شده است، و امیدواریم که دخالت و منابعِ این غولِ تکنولوژی، بتواند به برخی از هزینه های مرتبط با روش های همیاریِ ربات در طول زمان، کمک کند.

.

.

منبع: عصر تکنولوژی، Techera

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی