عصر تکنولوژی

تکنولوژی های روز دنیا - اخبار تکنولوژی - همه چیز درباره عصر تکنولوژی و فناوری اطلاعات

عصر تکنولوژی

تکنولوژی های روز دنیا - اخبار تکنولوژی - همه چیز درباره عصر تکنولوژی و فناوری اطلاعات

عصر تکنولوژی

معرفی تکنولوژی های روز دنیا، اخبار تکنولوژی، معرفی سایت های پربار، معرفی مفاهیمِ کاربردی در دنیای فناوری اطلاعات و ...

آخرین نظرات
  • ۲۸ اسفند ۹۳، ۰۳:۰۲ - BehnameD
    Nice team
  • ۱
  • ۰

اختراع جدید اپل ردیابی افراد را در زمان واقعی قابل تصور میکند

اختراع جدید اپل ردیابی افراد را در زمان واقعی قابل تصور میکند

اختراع جدید اپل که اخیرا ثبت شده به شما اجازه می دهد دوستان، خانواده و حتی حیوانات خانگی را از طریق دستگاه تلفن همراه خود، در حین فعالیت های روزانه مشاهده کنید.

قابلیت فعلی اپل به نام یافتن دوستان من (Find My Friends) میتواند روزی به قابلیت ردیابی دوستان من (Track My Friends) توسعه پیدا کند.

اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده در روز سه شنبه حق ثبت اختراع به نام " اشتراک گذاری اطلاعات محل در میان دستگاه های هوشمند" را به اپل واگذار کرده که فرایندی را توصیف می کند که به شما اجازه مشاهده و نمایش تصویری از مسیر طی شده توسط شخص دیگری را با استفاده از یک دستگاه تلفن همراه به عنوان یک روش برای دنبال کردن کل مسیر آن شخص، می دهد.

به عنوان مثال، کسی که به پیاده روی رفته و یا در سفر است و می خواهد شما را از مکان خود مطلع سازد، یک قابلیت را در دستگاه تلفن همراه یا کامپیوتر خود فعال می کند که به شما اجازه می دهد که در زمان واقعی، مسیر گرفته شده را ببینید و ردیابی کنید. از طرف دیگر شما هم میتوانید مسیر خود را به اشتراک بگذارید، به طوری که هردوی شما از مکان یکدیگر مطلع می شوید، گویی که در کنار یکدیگر هستید.

در حال حاضر اپل قابلیتی دارد به نام یافتن دوستان من که به شما اجازه می دهد به مکان خاصی از شخص دیگری توسط آیفون یا آیپدش دسترسی پیدا کنید. اما قابلیت پیدا کردن دوستان من شما را بیشتر به سمت یک نقطه خاص هدایت می کند در حالی که اختراع ثبت شده اپل به شما این اجازه  را  می دهد که مسیر را ردیابی کرده و یا چندین نقطه را برای دستیابی به یک مسیر مشخص تعقیب کنید.

همان گونه که درباره اختراع ثبت شده توضیح داده شد، همچنین دستگاه های مربوطه شما باید اطلاعات مربوط به جهت نقشه را به اشتراک گذاشته تا شما و دوستانتان به راحتی بتوانید از طریق دستگاه های موبایل خودتان، یکدیگر را پیدا کنید. علاوه بر آن، دستگاه های شما می توانند به حالت معکوس (mirroring) رفته که می تواند دیدی که بر روی دستگاه های مربوطه دیگر مشاهده شده را تکثیر نماید.

این سیستم برای اهداف مسیریابی بر پایه GPS تکیه می کند اما می تواند جهت برقراری ارتباط بین دستگاه ها از شبکه تلفن همراه Wi-Fi یا Bluetooth استفاده کند. با فرض بر اینکه شما و دوستتان سیگنال کافی داشته باشید، دستگاه تلفن همراه موثرترین وسیله ایست که به شما دو نفر امکان استفاده از این فن آوری را با بیشترین فاصله می دهد.

در ارتباط با چنین فن آوری هایی نگرانی ها درمورد حریم خصوصی و مسایل امنیتی افزایش میابد. اما همان طور که اپل اشاره می کند این قابلیت باید توسط شخصی که رد یابی می شود فعال گردد، لذا شما نمی توانید دیگران را بدون اجازه آن ها ردیابی کنید.

در این اختراع ثبت شده اپل توضیح می دهد که این دستگاه می تواند توسط یک انسان، حیوان یا ربات حمل شود. این دستگاه به حدی کوچک است که می تواند روی حیوان خانگی شما نصب شود و به شما کمک کند تا سگ خود را ردیابی کنید و اگر این دستگاه روی یک ربات نصب شود حالت حضور از راه دور (telepresence) را در آن مکان برای تعقیب کننده ایجاد می کند که شخص می تواند مسیر ربات را ببیند و دنبال کند، شاید که یک نفر در شرایط خطرناکی قرار گرفته باشد.

طبق معمول، حتی یک نوآوری ثبت شده لزوما به این معنا نیست که زمانی آن را در دنیای واقعی خواهیم دید. اما از آنجاییکه اپل در حال حاضر قابلیت یافتن دوستان من را ارائه می دهد، تصور قابلیت ردیابی دور از ذهن به نظر نمی رسد.

.

.

منبع: عصر تکنولوژی، Techera

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی