عصر تکنولوژی

تکنولوژی های روز دنیا - اخبار تکنولوژی - همه چیز درباره عصر تکنولوژی و فناوری اطلاعات

عصر تکنولوژی

تکنولوژی های روز دنیا - اخبار تکنولوژی - همه چیز درباره عصر تکنولوژی و فناوری اطلاعات

عصر تکنولوژی

معرفی تکنولوژی های روز دنیا، اخبار تکنولوژی، معرفی سایت های پربار، معرفی مفاهیمِ کاربردی در دنیای فناوری اطلاعات و ...

آخرین نظرات
  • ۲۸ اسفند ۹۳، ۰۳:۰۲ - BehnameD
    Nice team
  • ۱
  • ۰

پهباد فیس بوک، آکیلا، دسترسی به اینترنت را توسط لیزر فراهم می کند

پرنده فیس بوک، آکیلا، دسترسی به اینترنت را توسط لیزر فراهم می کند

در روز دوم از شروع کنفرانس F8 در فورت میسون واقع در سان فرانسیسکو، فیس بوک اعلام کرد که اولین سخت افزارشان برنامه ریزی شده تا دسترسی به اینترنت را برای میلیاردها انسان در سرتاسر کره زمین فراهم کند.

این پهباد (drone)، با اسم رمزِ آکیلا (Aquila)، طول بالش هم اندازه با بوئینگ 767 بوده و به دلیل استفاده از موادِ سبک وزن از یک ماشین نیز سبک تر می باشد.

آکیلا باید به طور خارق العاده ای سبک باشد زیرا قرار است که در هر بار تنها با کمک انرژی خورشیدی، 3 ماه در هوا به پرواز درآید. فقط باقی ماندنش در هوا برای این مدت زمان یک چالش به حساب می آید، اما علاوه بر آن فیس بوک بنا دارد که توسط لیزر به مردمی که 60 تا 90 هزار فوت (هر فوت حدوداً 30 سانتی متر است) پایین تر از آن روی زمین قرار دارند، اینترنت برساند، همچنین با برقراری ارتباط بین این پرنده ها می تواند که مناطقِ بیشتری را تحت پوشش قرار دهد.

آکیلا اولین مفهومِ کامل شده از جانبِ شرکتِ انگلیسیِ Ascenta که acqui-hire فیس بوک بوده و سال پیش در چنین موقعی از آن رونمایی شد، دیده شده است. فیس بوک اعلام کرد که آکیلا پرواز آزمایشی اش را این تابستان و با یک اجرای گسترده تر در چند سال آینده، شروع خواهد کرد.

.

.

منبع: عصر تکنولوژی، Techera

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی