عصر تکنولوژی

تکنولوژی های روز دنیا - اخبار تکنولوژی - همه چیز درباره عصر تکنولوژی و فناوری اطلاعات

عصر تکنولوژی

تکنولوژی های روز دنیا - اخبار تکنولوژی - همه چیز درباره عصر تکنولوژی و فناوری اطلاعات

عصر تکنولوژی

معرفی تکنولوژی های روز دنیا، اخبار تکنولوژی، معرفی سایت های پربار، معرفی مفاهیمِ کاربردی در دنیای فناوری اطلاعات و ...

آخرین نظرات
  • ۲۸ اسفند ۹۳، ۰۳:۰۲ - BehnameD
    Nice team
  • ۱
  • ۰

عدد پی

عاشقان ریاضی روز پی قرن را جشن گرفتند

قطعا همه ما با عدد پی (Pi، π) آشنایی داریم و می دانیم که این عدد معادل با 3.14 می باشد. این نکته را باید بدانید که عدد پی از ثابت های ریاضی بوده و عددی حقیقی و گنگ می باشد که تعداد ارقامِ بعد از ممیز آن تا بی نهایت ادامه دارد. این عدد در ریاضیات، فیزیک و علوم مهندسی کاربرد داشته و همچنین به نام ثابت ارشمیدس نیز قابل شناسایی است. در هندسه اقلیدسیِ دو بعدی، این عدد را نسبتِ محیط دایره به قطر دایره و یا مساحت دایره ای به شعاع واحد تعریف می کنند. مقدار آن با نمایش 10 رقم، معادل است با 3.141592653.

روز پی قرن

دقیقاً چهار روز پیش تقویم 14 مارچ 2015 را نشان می داد. این روزی است که هر قرن فقط یک بار تکرار می شود و به روزِ پیِ قرن شهرت یافته است و این روز را عاشقان ریاضی در سرتاسر دنیا جشن می گیرند. شاید با خود بگویید چطور؟ بر اساس نحوه نوشتاری تقویم در غرب، این تاریخ را بدین گونه نشان می دهند، 15/14/3، یعنی در اول ماه، بعد روز و بعد سال.
در 14 مارچ امسال و در ساعت 9 و 26 دقیقه و 53 ثانیه، دقیقا معادل عدد پی بود (9:26:53 15/14/3) و این ترتیبِ تاریخ و ساعت در هر قرن تنها یک بار اتفاق می افتد.

.

.

منبع: عصر تکنولوژی، Techera

  • ۹۳/۱۲/۲۷
  • Techera

جشن

روز پی قرن

عدد پی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی