عصر تکنولوژی

تکنولوژی های روز دنیا - اخبار تکنولوژی - همه چیز درباره عصر تکنولوژی و فناوری اطلاعات

عصر تکنولوژی

تکنولوژی های روز دنیا - اخبار تکنولوژی - همه چیز درباره عصر تکنولوژی و فناوری اطلاعات

عصر تکنولوژی

معرفی تکنولوژی های روز دنیا، اخبار تکنولوژی، معرفی سایت های پربار، معرفی مفاهیمِ کاربردی در دنیای فناوری اطلاعات و ...

آخرین نظرات
  • ۲۸ اسفند ۹۳، ۰۳:۰۲ - BehnameD
    Nice team
  • ۱
  • ۰

ویندوز 10

مایکروسافت و سیستم عامل ویندوز 10

ویندوز 10 که با اسمِ آستانه (Threshold) رمزگذاری شده بود، یک سیستم عامل از خانواده ی سیستم عامل های NT شرکتس مایکروسافت می باشد که به زودی به عنوان سیستم عامل در کامپیوترهای شخصی استفاده خواهد شد. این سیستم عامل اولین بار در آپریل 2014 در کنفرانس ساخت ارائه شده و برنامه ریزی شده بود که در اواخر سال 2015 میلادی منتشر شود و هم اکنون نیز در تستِ عمومی بتا به سر می برد. در طولِ سالِ اول در دسترس بودن این محصول، مایکروسافت به کاربران ویندوز 7 و 8.1 پیشنهاد داده بود که می توانند بدون پرداخت کمترین هزینه ای به سمت ویندوز 10 حرکت کنند.
یکی از اهداف مایکروسافت برای عرضه ویندوز 10، یکسان و متحد کردنِ ویندوز PC، ویندوز موبایل، ویندوزهای تعبیه شده، خانواده محصولات Xbox One، و همچنین برای دسته بندیِ محصولاتِ جدیدشان مثل Surface hub و HoloLens، و همچنین فراهم آوردن یک هسته (kernel) متحد و کارآمد بود.

 

گسترش و توسعه 

در دسامبر 2013، نویسنده مباحث مربوط به حوزه تکنولوژی ماری جو فولی (Mary Jo Foley)، گزارش داد که مایکروسافت در حال کار بر رویِ یک بروزرسانی روی ویندوز 8 است که پس از آن، اسم رمزِ آستانه با رای گیری در هِیلوی مایکروسافت (Microsoft Halo) برگزیده شد (درست مانندِ اسم رمز آبی (Blue) که منجر به ویندوز 8.1 شد). فولی آستانه را با این عنوان که آستانه موجی از جنس سیستم عامل ها بر رویِ چندین پلتفرم و سرویس مایکروسافت می باشد (تعبیری استعاری از اینکه آستانه نه فقط یک بروزرسانی، بلکه موجی عظیم از تغییرهاست)، همچنین فولی گزارش داد که از جمله هدف‌های آستانه ساختن یک پلتفرم متحد و واحدِ نرم‌افزاری و ابزار توسعه برای ویندوز، ویندوز فون و اکس باکس وان است، که همه از هسته مشابه ویندوزی (ویندوز NT) استفاده کنند و این گونه گمان می رفت که آستانه با نامِ "ویندوز 9" منتشر خواهد شد.
در نهایت در 30 سپتامبر سال 2014 میلادی آستانه در یک رویداد رسانه ای تحتِ عنوان "ویندوز 10" رسماً رونمایی شد. Myerson (معاون ارشد مدیر اجرایی مایکروسافت) اعلام کرد که ویندوز 10، جامع ترین پلتفرمِ مایکروسافت تا به حال است که یک پلتفرمِ منفرد و جامع را برای کامپیوترهای شخصی، لپ تاپ ها، تبلت ها، گوشی های هوشمند، و همه و همه را در یک جا جمع کرده است. او تاکید کرد که ویندوز 10 گامی به سوی بازگشت به همان رابط کاربری سنتی از ویندوز 7 به منظورِ بهبودِ تجربه کاربری در دستگاه های غیر لمسی بود، زیرا هیچ انتقادی در استفاده از ویندوز 8 بر روی دستگاه های لمسی وجود نداشت اما در هنگام استفاده از کامپیوترها اینگونه نبود (مایکروسافت با تغییرِ برخی از ویژگی های پذیرفته شده و کاربردی ویندوز در ویندوز 8 اشتباه بزرگی مرتکب شد به همین دلیل ویندوز 8.1 با همان استارت منوی همیشگی عرضه گشت.)
جزئیات بیشتری در جریان با ویندوز 10 در رویدادِ رسانه ای دیگری در 21 ژانویه 2015 و تحت عنوان "ویندوز 10: فصل بعد" (Windows 10: The Next Chapter) ارائه شد. در این رویداد رسانه ای از ویژگی های برجسته ای همچون تلفیق کوتانا (Cortana، همیارِ هوشمند مایکروسافت) با سیستم عامل، ویژگی های جدیدِ Xbox گرا (Xbox-Oriented)، ویندوز 10 برای تلفن ها و تبلت های کوچک، به روزرسانیِ پکیجِ آفیسِ موبایل، Surface Hub؛ صفحه نمایش بزرگ (84 اینچی) مجهز به ویندوز 10 که از تکنولوژی پیکسل هوشمند (Perceptive Pixel) سود برده و به منظور افزایش همکاری در سازمان ها طراحی شده است و HoloLens (عینک واقعیت افزوده مایکروسافت و یک پلتفرمِ وابسته برای ساختنِ برنامه هایی که می توانند Hologram ها (به عکس های سه بعدی هلوگرام می گویند) را از طریق HoloLens رندر کنند.

.

.

منبع: عصر تکنولوژی، Techera

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی