عصر تکنولوژی

تکنولوژی های روز دنیا - اخبار تکنولوژی - همه چیز درباره عصر تکنولوژی و فناوری اطلاعات

عصر تکنولوژی

تکنولوژی های روز دنیا - اخبار تکنولوژی - همه چیز درباره عصر تکنولوژی و فناوری اطلاعات

عصر تکنولوژی

معرفی تکنولوژی های روز دنیا، اخبار تکنولوژی، معرفی سایت های پربار، معرفی مفاهیمِ کاربردی در دنیای فناوری اطلاعات و ...

آخرین نظرات
  • ۲۸ اسفند ۹۳، ۰۳:۰۲ - BehnameD
    Nice team
  • ۱
  • ۰

شرکت تجارت الکترونیکی Amazon.com

آمازون، غولی در عرصه تجارت الکترونیک

آمازون یک شرکتِ تجارت الکترونیک آمریکایی است که مرکز آن در سیاتل، واشنگتن واقع است. این شرکت بزرگترین خرده فروشی اینترنتی در ایالات متحده آمریکا می باشد. آمازون در ابتدا کار خود را تحتِ عنوانِ فروشگاه کتابِ آنلاین شروع و سپس به زودی محصولاتِ متنوعی از قبیلِ DVD، VHS، CD، دانلود و یا پخش ویدیو و MP3، نرم افزار، بازی های ویدیویی، وسایل الکترونیکی، پوشاک، مبلمان، غذا، اسباب بازی، جواهرآلات و ... را عرضه داشت. این شرکت همچنین اقدام به تولیدِ قطعات الکترونیکی مصرفی ای نیز از قبیلِ کتابخوانِ الکترونیکیِ Amazon Kindle، Fire Kindle (تبلتِ شرکت آمازون)، Fire TV (دستگاه دیجیتال تلویزیون)، Fire Phone (گوشیِ تلفنِ هوشمند آمازون که مجهز به تکنولوژی 3D می باشد) و یک حجمِ عظیمی از خدماتِ محاسباتِ ابری (Cloud Computing) کرده است. آمازون همچنین به فروش برخی از محصولات کم قیمت، نظیرِ کابل های USB تحت عنوان برند داخلی اش، AmazonBasics، پرداخته است. 

آمازون وب سایت های خرده فروشی جداگانه ای برای کشورهای آمریکا، بریتانیا و ایرلند، فرانسه، کانادا، آلمان، هلند، ایتالیا، اسپانیا، استرالیا، برزیل، ژاپن، چین، هند و مکزیک دارد. آمازونِ هند به سرعت خدمات پخشِ ویدیو، فیلم و آهنگ را در هند آغاز کرد. آمازون همچنین برای برخی از محصولاتش به برخی از کشورهای مشخص، ارسالِ بین المللی انجام می دهد. آمازون چندین و چند سایت و شرکتِ تابعه دارد و شاید برایتان جالب باشد که سایتِ Alexa.com و IMDb.com نیز جزء این سایت ها قرار دارند.

مختصری از تاریخچه Amazon.com

این شرکت در سال 1994 توسط Jeff Bezos تاسیس شد. در سال 1994، Bezos از کارِ خود که نایب رئیسِ ارشد شرکتِ وال استریتیِ D. E. Shaw & Co. بود، استعفا و راهیِ سیاتل شد. او کارش را بر روی یک طرح تجاری ای آغاز کرد که سرانجام تبدیل به آمازون شد. Jeff Bezos در تاریخ 5 جولای 1994 شرکت خود را با نام Cadabra به صورت قانونی در آورد و سایت نیز در سال 1995 با نام Amazon.com آنلاین شد. Bezos نامِ cadabra.com را بدین دلیل به amazon.com تغییر داد زیرا از نظر شنیداری خیلی به cadaver (جسد) شبیه بود. علاوه بر این نامی که با A شروع شود نسبت به بقیه ارجح بود زیرا در هر لیستِ مرتب شده با حروفِ الفبا در بالای لیست قرار می گرفت.
Bezos نام آمازون را با جستجو در یک دیکشنری انتخاب کرد، و به این دلیل روی "Amazon" متمرکز شد زیرا آنجا جایی عجیب غریب و متمایز است، درست همان طور که او برای فروشگاهش برنامه ریزی کرده بود و رودخانه آمازون، او اینگونه اشاره کرد که "بزرگترین" رودخانه در جهان است و باز هم درست همان گونه که برنامه ریزی کرده بود تا فروشگاهش بزرگترین فروشگاه در کره زمین گردد.

.

منبع: عصر تکنولوژی، Techera

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی