عصر تکنولوژی

تکنولوژی های روز دنیا - اخبار تکنولوژی - همه چیز درباره عصر تکنولوژی و فناوری اطلاعات

عصر تکنولوژی

تکنولوژی های روز دنیا - اخبار تکنولوژی - همه چیز درباره عصر تکنولوژی و فناوری اطلاعات

عصر تکنولوژی

معرفی تکنولوژی های روز دنیا، اخبار تکنولوژی، معرفی سایت های پربار، معرفی مفاهیمِ کاربردی در دنیای فناوری اطلاعات و ...

آخرین نظرات
  • ۲۸ اسفند ۹۳، ۰۳:۰۲ - BehnameD
    Nice team
  • ۱
  • ۰

سایت ترافیک زنده هوایی، flightradar24

flightradar24 سایتی دیدنی از ترافیک زنده هوایی

از نکات قابل توجه در این سایت می توان به این نکته اشاره کرد که علاوه بر اینکه تمامیِ پروازهای سرتاسر دنیا به صورت زنده قابل مشاهده می باشد، می توان با کلیک بر روی هر کدام از هواپیماها تمامی اطلاعاتِ پرواز از جمله مبدا و مقصد حرکت، زمان حرکت و زمان تخمینی رسیدن به مقصد، مسافت باقی مانده و طی شده، سرعتِ هواپیما، ارتفاع هواپیما و بسیاری از پارامترهای دیگر را مشاهده کرد، همچنین می توان با کلیک بر روی فرودگاه ها (که با علامتِ آبی روی نقشه قابل مشاهده می باشند) می توان راجع به پروازهای ورودی، خروجی، پروازهایی که کامل به زمین نشسته اند، شماره پرواز، نام شرکت هواپیمایی، مبدا و مقصد، زمانِ پرواز و همچنین زمانِ تخمینیِ رسیدن به مقصد، اطلاعاتی به دست آورد.

علاوه بر این ها، یکی دیگر از قابلیت های بسیـــــار جالبِ این سایت گزینه 3D یا همان دید از اطاقکِ خلبان را نام برد. با کلیک بر روی این گزینه، پنجره ای باز شده که در ابتدا از شما می خواهد افزونه (extension) گوگل ارث (Google Earth) را نصب کنید (حجمِ آن چیزی در حدود 16 MB می باشد) که البته اگر این افزونه را قبلا نصب کرده اید مشکلی نخواهید داشت. بعد از آن شاهد خواهید بود که برفراز آسمان در پرواز هستید (البته لازم به ذکر است به دلیل پایین بودنِ سرعتِ اینترنت در ایران تصویر به درستی قابلِ مشاهده نیست).

 

عملکردِ سایت

سایت flightradar24 یک ردگیر پرواز است که ترافیک هوایی در سرتاسر جهان را به طور زنده نشان می دهد. این سایت داده ها را از چند منبع داده از جمله MLAT ،ADS-B و FAA ترکیب می کند. داده های ADS-B، MLAT و FAA همراه با داده های وضعیت پرواز از شرکت های هواپیمایی و فرودگاه ها جمع می شوند تا یک تجربه ردگیریِ پروازِ منحصر به فرد در این سایت فراهم آید.

داده های MLAT، ADS-B و FAA

  • ای‌دی‌اس-بی (Automatic Dependent Surveillance-Broadcast, ADS-B) سیستم مشارکتی-نظارتی است برای رهگیری هواپیماها و بر این اساس کار می‌کند که هواپیماها موقعیت جغرافیایی خود را از ماهواره‌های ناوبری دریافت می‌کنند و به صورت مستمر مخابره می‌کنند. این امواج را برج‌های مراقبت به عنوان رادار دوم و هواپیماهای دیگر برای جلوگیری از برخورد دریافت می‌کنند.

  • پیمان کمک های حقوقی متقابل (Mutual Legal Assistance Treaty, MLAT) توافق بین دو یا چند کشور به منظور جمع آوری و تبادل اطلاعات در تلاش برای به اجرا درآوردن قوانین عمومی یا قوانین کیفری است.

  • اداره هوانوردی فدرال (Federal Aviation Administration, FAA) به اختصار FAA دایره‌ای از واحد ترابری و حمل و نقل ایالات متحده آمریکا می‌باشد که اختیار کنترل و سرپرستی همه امور هوانوردی غیر نظامی در آمریکا را به عهده دارد. اداره هوانوردی فدرال اجازه نامه‌های ملی پرواز را صادر می‌کند.



امیدوارم از پروازتان لذت ببرید... :)

.

.

منبع: عصر تکنولوژی، Techera

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی